17 de juny 2008

CORREGIR EL TEXT

CORREGIU EL TEXT

Una vegada vaic anar a Birmania vigilant una espedició espanyola.

El viatge va anà molt be i, en arribà, un reietò local m’oferir hospitalitat de bona

llei. Haven-ti per alla pocs europeos, aquell senyor va tenir interés a fer evident

la brillantessa de la seva cort i hem retenia, feia que el meu repòs s’allargés

mes del què m’havia proposat. Perquè la meva presencia occidental no deslluís

la etiqueta del palau, el monarque em va doanr una capa tota brodada de

perles i pedres fines, amb la condiciò que nomès me la podía treure per dormir.

Les residencies reials d’aquells paissos son com una mena de parc tematic, on

bésties i persones viuen en comú, guardant determinadas diferencies. Hi han

gran cantitat d’ocells, elefents de jardí, tortugues sagrades i profanes, insectes

de temporada i altres animals tant raros que arriven a fer respecte.

La estada era una festa seguida. Catavem, ballavem i manjavem del matí al

vespre. El subirà, vestit de gala, em va fer seure al costat. Tenía una pantera

als peus i un lloro magnific a la espalla dreta. Va picar de mans i va començar

el programa. Els animals es posàren a cantar i els ballarins començàren a

saltar. El mon s’habia tornat boig.